Drawer in – and out. Mirror cabinet open – and closed. Water on – and off. It’s all go in family bathrooms in the morning. Every move has to be perfectly orchestrated, every utensil within easy reach. So it’s always good to have little problem-solvers at hand to make sure that everyday routines go like clockwork. Functionality and comfort play a key role here. Duravit offers a whole host of sophisticated solutions for bathroom users of all ages, particularly in the washing area. The varied and customizable Brioso design options are excellent value for money.
A quick freshen-up or soothing relaxation – a perfect shower area offers both. The trend in new buildings and modernizations is moving towards generously proportioned, preferably flush-fit walk-in shower areas that offer comfort and safety in equal measure. With the right planning and product selection, the shower zone can become the favorite part of the bathroom.
A comfortable bathroom doesn’t need a lot of space – what matters are creative ideas and the right products. There are numerous different ways to create additional storage space in the bathroom and find a home for everyday bathroom items both large and small.
Da Philippe Starck og Duravit fullførte sitt første felles prosjekt i 1994, var det kjærlighet i første øyeblikk, men ingen av dem skjønte hvor vellykket dette samarbeidet ville bli. Gjennombruddet kom med den berømte «Starck-tønnen», som den dag i dag er en av Duravits bestselgere. – Jeg har alltid sagt at badet skal bli en våt stue. Men ingen forsto meg. Bortsett fra Duravit. Det er derfor jeg elsker Duravit!"
Som en som sier om seg selv at han drives mer av hjertet eller et mageinstinkt, er det viktig for Christian Werner å kombinere det rasjonelle med en sensuell kvalitet. I alle sine møbeldesign prøver han å gi følelsene en egen form, å omsette dem til materiale.
– Jeg forholder meg til ting som gir mening for meg. Mitt utgangspunkt er alltid en tydelig forklaring, og det er her begrunnelsen for mine kreasjoner kan bli funnet. Funksjon er viktig, og hvis jeg ikke kan formulere en god grunn til å lage et nytt produkt, er det bedre å la være. « – Cecilie Manz